sobota 31. října 2009

Bug v nastavení služby Blogger

Asi před týdnem jsem narazil na bug při nastavování oblasti na vkládání příspěvků - "Záznamy v blogu". Vesele jsem si nastavoval a když jsem chtěl změny uložit, objevila se jen hláška "Opravte prosím chyby na tomto formuláři.".


Řešení je velice jednoduché. Přidáním stejného prvku s jiným ID do zdrojového kódu šablony se tento objekt objeví ve vizuálním přehledu rozvržení a jeho nastavení bude defaultní.

Nejprve si nastavení formuláře opište nebo třeba Print Screenem "vyfoťte", jestli jste si chcete zapamatovat už provedené změny.

Otevřete záložku "Rozvržení", přejděte na "Upravit HTML" a šablonu si pro jistotu zazálohujte (Stáhnout úplnou šablonu), abyste nepřišli o dříve provedené úpravy (pokud jste nějaké v kódu šablony dělali).

V kódu pak pomocí ctrl+f najděte řádek:


a nahraďte jedničku v id="blog1" dvojkou id=" blog2", takže výsledek bude vypadat takhle:


Uložte změny tlačítkem "Uložit šablonu".

Pak přejděte na "Prvky stránky" a zkuste editovat nastavení objektu "Záznamy v blogu" znovu.
Může se brzy stát, že se opět vyskytne stejná chyba s "chybami na formuláři" a pak budete muset opět zvýšit hodnotu Blog(n). Já mám například už blog4 :-)

Druhou možností je zkopírovat celý řádek v kódu šablony a vložit pod něj ten samý se změněným číslem id Blog a uložit. Pak budete mít na stránce Prvky stránky dvě verze Záznamů v blogu - můžete si mezi nimi "opsat" nastavení a potom teprve řádek s nefunkčním "Blog"em z kódu šablony smazat, ale první postup mi funguje spolehlivě a je podle mě jednodušší.

Řešení v druhé (složitější) formě jsem našel na anglickém Google Help fóru pro službu Blogger.


Přidat.eu záložku

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zbytečně vulgární komentáře a spam nebudou tolerovány.